A MTA-AVKF kutatócsoport kutatási eredményei azt jelzik, hogy a fejlesztő játékok, gyakorlatok nem épülnek be szervesen az iskolai tanulási folyamatba. A továbblépésben a módszertani anyagok rendszerét a digitális technikával kombinálva fejlesztjük. https://www.cogniplay.com
A korábban már bemutatott CogniPlay egy 4–10 évesekre célzott, új generációs STEAM modell, amelyben a játék maga a tanulás tere, nem kiegészítő elem. Gondosan tervezett fizikai és digitális játékokat alkalmazunk megtervezett módon; a tanulási folyamat ívet: Felmérés → Játék (Megértés és Általánosítás) → Gyakorlás és Mérés → Fejlődés. A modell illeszkedik a mai iskolai struktúrákhoz. Összetevői – játékok, feladatbankok, módszertani útmutatók – önállóan is használhatók, ugyanakkor koherens rendszerként egymásra építhetők, lehetővé téve a fokozatos bevezetést (modul → témakör/egység → évfolyam → iskola). Az ökoszisztéma egymással összekapcsolt doménekre épül: PlayMath (aktuális fókusz), PlayWord, PlayAbility, PlayAgility, PlayScience, PlayArt, PlayCraft, PlaySocial; a játékok ezeket szándékoltan kapcsolják össze, hogy a fogalmak cselekvésen, mozgáson és szociális interakción keresztül épüljenek és legyenek átvihetők. A CogniPlay tanulás előtt és annak folyamatában is felméri, és szükség esetén fejleszti a tanulást megalapozó képességeket tanári felülbírálati joggal és kontrollal. A rendszer által gyűjtött adatok anonim módon elérhetők lesznek diák, szülő, pedagógus és kutató számára.
A minőség és a fenntartható terjeszthetőség érdekében a CogniPlay intézményi partnereket keres – elsősorban tanárképzéssel foglalkozó szervezeteket – Regionális Módszertani központok létrehozására és működtetésére.